Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, moet u maandelijks huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt. U betaalt de huur vóór de eerste van elke maand.

Wie kan me helpen om goed overzicht te krijgen in mijn financiële situatie?

U kunt gebruik maken van de website van Nibud  U kunt daar uw gegevens invoeren voor een persoonlijk budgetadvies.

Wilt u bekijken of u geld kunt besparen? Dan kunt u na 1 januari 2020 gratis een afspraak maken met een bespaarexpert van de VoorzieningWijzer. Wij geven dan opnieuw 100 gesprekken weg. De bespaarexpert kijkt of u wel optimaal gebruik maakt van bestaande regelingen en/of u kunt besparen op de vaste lasten. Dit is een gezamenlijk initiatief van gemeente Raalte en SallandWonen, waarbij een onafhankelijk bespaarexpert u helpt.

Lees hier meer over de VoorzieningenWijzer.

Ik heb een huurachterstand. Hoe vind ik hulp bij mijn financiële problemen?

Meer informatie hierover kan onze incassoconsulent u geven. Zij zijn te bereiken via 0572- 348 348 of incasso@sallandwonen.nl. U kunt ook hulp vragen bij de hulpverlende instanties:

Woont u in de gemeente Raalte, dan kunt u naar de volgende website: 
- Https://www.raalte.nl/schulddienstverlening-raalte of u kunt hulp vragen bij
- Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of ta.raalte@humanitas.nl
  
Woont u in de gemeente Olst-Wijhe, dan kunt u naar de volgende website:
- Https://olst-wijhe.nl/werk-en-inkomen/budgetadviesbureau-bad of u kunt hulp vragen aan
- "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via Https://www.financiendebaas.nl.

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties. Bekijk in het overzicht: de sociale kaart,  welke instanties u ondersteuning kunnen bieden op allerlei gebieden.

Waaruit is mijn huur opgebouwd?

Uw huur bestaat uit de kale (netto) huur en (eventuele) servicekosten.

Hoe beëindig ik mijn automatische incasso?

U kunt dit schriftelijk of per e-mail aan ons toesturen. Is uw aanvraag voor of op de 18e van de maand bij ons binnen? Dan stopt de automatische afschrijving al de volgende maand.  

Heeft u de huur opgezegd? Dan stopt de automatische incasso vanzelf. U betaalt tot en met de dag die in de opzeggingsbrief vermeld staat. 

Naar welk rekeningnummer kan ik mijn huur overmaken?

U kunt de huur overmaken via internetbankieren. Ons bankrekeningnummer is NL 31 BNGH 02850 44 869 ten name van SallandWonen. Vermeldt in de omschrijving uw woonadres of het factuurnummer waarvoor u de betaling doet.

Let er wel op dat de huur vóór de eerste dag van de maand binnen moet zijn, en dat u wijzigingen in de huurprijs zelf moet verwerken. 

Ik heb betalingsproblemen, wat moet ik doen?

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen, of dreigt er een achterstand te ontstaan? Dan raden wij u aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met een van onze incassoconsulenten. Samen zoeken we dan met u naar een oplossing.

U kunt digitaal een betalingsregeling aanvragen door in te loggen op 'Mijn SallandWonen'.

Is een betalingsregeling of betaalafspraak de beste oplossing, dan brengen we u daarvoor geen extra kosten in rekening. Ook kan het zijn dat we u adviseren om conact op te nemen met een hulpverlenende instantie. Zo voorkomt u vervelende aanmaningsbrieven en dure incassokosten.

Met welke instanties werken jullie samen als het gaat om betalingsproblemen?

Instanties waar de incassoconsulenten van SallandWonen veel mee samenwerken zijn:

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties. Bekijk in het overzicht: de sociale kaart,  welke instanties u ondersteuning kunnen bieden op allerlei gebied.

Mijn huur is dubbel afgeschreven, kan ik een termijn teruggeboekt krijgen?

Als er een termijn per automatische incasso is afgeschreven, kunt u uw bank binnen 30 dagen opdracht geven om dit bedrag te storneren. Dit is de snelste manier om het bedrag weer op uw rekening bij te schrijven.

Wanneer en hoe kan ik de maandelijkse huur betalen?

De huur moet vooraf betaald worden en uiterlijk op de 1e van de maand bij ons binnen zijn. U kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen:

automatische incasso

Het gemakkelijkst manier is via een automatische incasso.

  • u regelt dit direct zelf door in te loggen op 'Mijn SallandWonen'. U heeft hier de keuze om de huur vooraf op de 1e van de maand automatisch van uw rekening af te laten schrijven. 
  • of vul een machtigingskaart in bij ons kantoor

Als u dit regelt vóór of op de 18e van de maand dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Ontvangen wij uw machtiging ná de 18e? Dan start de automatische incasso een maand later. Bij toekomstige huurprijsaanpassingen hoeft u niets te doen, dat wordt automatisch geregel 

IDEAL
Door in te loggen op 'Mijn SallandWonen' heeft u ook de mogelijkheid om uw huur via iDeal
te betalen. Na de betaling is de afschrijving ook gelijk zichtbaar.

 internetbankieren:

U kunt het ook zelf regelen via telebankieren, om via een zogenaamde periodieke betaling maandelijkse de huur aan ons over te maken op NL 31 BNGH 02850 44 869. Let hierbij erop dat bij toekomstige huurprijsaanpassingen u het bedrag dan opnieuw moet invoeren.

Pinnen
U kunt op ons kantoor komen om aan de balie de huur per pin betalen.  

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel een vraag