Keukenvervanging

Wij werken met vraaggestuurde keukenvervanging. Dit betekent dat u zelf een nieuwe keuken bij ons kunt aanvragen, als deze niet wordt vervangen naar aanleiding van groot onderhoud aan uw woning. 

De vervangingstermijn van een keuken is vastgesteld op 25 jaar. In de praktijk is de gemiddelde vervangingstermijn van alle keukens ongeveer 25 jaar en is het zonde om een keuken eerder te vervangen als deze goed functioneert.

Hoe kan ik voor een nieuwe keuken in aanmerking komen?

Om voor een nieuwe keuken in aanmerking te komen zijn er drie voorwaarden:

  • Is uw keuken 25 jaar of ouder? Dan vervangen wij deze op uw aanvraag kosteloos.
  • Is uw keuken ouder dan 10 jaar? Dan kunt u deze tegen afkoop eerder laten vervangen. In dit geval verrekenen wij de restwaarde met u.
  • Heeft u een huurachterstand? Dan kunt u de keuken niet afkopen en niet kiezen voor extra opties.

Voldoet u aan de voorwaarden? Vraag dan een keuken aan via het aanvraagformulier keukenvervanging.

Waaruit bestaat een standaard nieuwe keuken?

  • De standaardkeuken is een Keller Prolux, prijsgroep 300.
  • De standaardkeuken heeft drie- of vier onder- en bovenkastjes, afhankelijk van de lengte van uw huidige keuken. 
  • Het aanrechtblad is van multipex en voorzien van een spoelbak en standaard mengkraan.
  • De wandtegels worden aangebracht onder de bovenkastjes en achter de kookplaat. Wandtegels op andere plaatsen in uw keuken worden alleen tegen bijbetaling vervangen
  • U kunt kiezen uit verschillende kleuren fronten, aanrechtbladen, tegels en meerdere uitvoering handgrepen.

Wilt u weten welke keuzemogelijkheden er zijn? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer (0572) 348 348.

Wanneer wordt mijn nieuwe keuken geplaatst?

De levertijd voor een nieuwe keuken is gemiddeld 6 weken. Wilt u meer informatie, neemt u dan telefonisch contact met ons op.

Ik heb extra opties gekozen voor mijn nieuwe keuken. Wat gebeurt hiermee bij verhuizing?

U heeft twee mogelijkheden:

  • U kunt met de nieuwe huurder overleggen of deze de extra opties of zelf aangebrachte voorzieningen (tegen een mogelijke vergoeding) over te nemen. Worden de extra opties niet door de nieuwe huurder geaccepteerd, of is de nieuwe huurder bij uw vertrek nog niet bekend, dan moet u deze (laten) verwijderen.
  • Neemt u de extra voorzieningen/aanpassingen mee, dan moet u de keuken in goed staat terugbrengen. Neemt u bijvoorbeeld uw eigen luxe kraan mee, dan moet u een kraan terugplaatsen die gelijkwaardig is aan onze standaardkraan.

Om discussie achteraf te voorkomen, raden wij u aan om dit met onze opzichter te bespreken die de woning komt inspecteren bij een huuropzegging.

Zit er ook apparatuur in mijn nieuwe keuken?

De standaardkeuken wordt geleverd zonder inbouwapparatuur, zoals fornuis, magnetron, vaatwasmachine of afzuigkap. SallandWonen biedt huurders de mogelijkheid om rechtstreeks apparatuur te bestellen bij onze leverancier Raab Karcher. Dit is voor u een voordeel omdat de keuken en de apparatuur in een keer geplaatst kunnen worden. De inbouwapparatuur is uw eigendom en u bent zelf verantwoordelijk voor onderhoud, aanspraak op garantie en eventuele reparaties. U rekent de apparatuur rechtstreeks af met Raab Karcher. U kunt de apparatuur natuurlijk ook zelf ergens anders aanschaffen. U moet die dan zelf na oplevering van de keuken (laten) installeren.

Mijn keuken vertoont veel gebreken. Hoe gaan jullie hier mee om?

Is uw keuken volgens u eerder (kosteloos) aan vervanging toe door technische mankementen of slijtage? Dan komen we langs om na te gaan of er sprake is van slijtage of van oneigenlijk gebruik van de keuken. Vervolgens bepalen wij of uw keuken kan worden gerepareerd en zo niet, of uw keuken wel of niet (kosteloos) wordt vervangen.

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel een vraag