Huurachterstand

Als de huur niet op tijd - dus op de eerste van de maand - op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand. Bij betalingsproblemen kunt u rekenen op ons begrip en ondersteuning. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw betalingsproblemen aan te pakken.

Ik heb een huurachterstand. Hoe vind ik hulp bij mijn financiƫle problemen?

Meer informatie hierover kan onze incassoconsulent u geven. Zij zijn te bereiken via 0572- 348 348 of incassoconsulent@sallandwonen.nl. U kunt ook hulp vragen bij de hulpverlende instanties:

Woont u in de gemeente Raalte, dan kunt u naar de volgende website: 
- Https://www.raalte.nl/schulddienstverlening-raalte of u kunt hulp vragen bij
- Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of ta.raalte@humanitas.nl
  
Woont u in de gemeente Olst-Wijhe, dan kunt u naar de volgende website:
- Https://olst-wijhe.nl/werk-en-inkomen/budgetadviesbureau-bad of u kunt hulp vragen aan
- "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via Https://www.financiendebaas.nl.

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties. Bekijk in het overzicht: de sociale kaart,  welke instanties u ondersteuning kunnen bieden op allerlei gebieden.

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op, dan kijken we samen met u naar een oplossing. Soms is het mogelijk een betalingsregeling te treffen.

Kan ik uitstel krijgen voor betaling van mijn rekening?

Soms is dat mogelijk. Wilt u weten of u uitstel kunt krijgen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Belt u ons dan.

Kan ik een betalingsregeling met jullie treffen?

Ja dat is mogelijk. Dit gaat in overleg met u. Wilt u weten wat de voorwaarden zijn, neem dan contact met ons op.

U kunt digitaal een verzoek indienen voor een betalingsregeling door in te loggen in 'Mijn SallandWonen' of bel ons via 0572- 348 348.

Welke voorwaarden gelden bij het afsluiten van een betalingsregeling?

Dat is afhankelijk van uw persoonlijke en financiƫle situatie. Wilt u weten of u een betalingsregeling kunt treffen? Belt u ons dan.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

U kunt bellen met de deurwaarder, het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel een vraag