Leefbaarheid

Behalve om uw woning, bekommeren wij ons ook om uw woonomgeving. Wij willen dat u zich niet alleen in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Wij werken actief aan het verbeteren van de kwaliteit van leefbaarheid en veiligheid.

Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Mail ons uw idee via info@sallandwonen.nl. Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Ja, dat kan, maar dit dient u per e-mail of brief bij ons aan te vragen.

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit melden bij de woonconsulent.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

U kunt dit melden bij onze opzichter wonen. Hij komt langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten we de graffiti zo snel mogelijk verwijderen.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Wij ruimen geen sneeuw.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Containers krijgt u niet van ons, maar van de ROVA. Neemt u contact met hen op.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Dat is per gemeente verschillend. Kijkt u op de website van uw gemeente hoe het is geregeld.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

U kunt bij de ROVA een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Met de invoering van de nieuwe Woningwet op 1 juli 2015 mogen wij niet meer sponsoren. We mogen wel 'bijdragen aan leefbaarheid'. Dit betekent dat wij alleen nog bijdragen aan activiteiten van bewoners die zorgen voor verbetering van de woning of de directe omgeving. De buurt-BBQ valt daar helaas niet onder. Wilt u meer informatie? Stuur ons een e-mail of bel ons.

Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is ernstig vervuild. Wat kan ik doen?

Iedere gemeente heeft een instantie die zich bezighoudt met ernstig vervuilde woningen. De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen.

Melden kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. U kunt rechtstreeks bellen of mailen met ons.

Wanneer komen ze ons woongebouw schoonmaken?

Dat kunt u zien op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

De deurmat in ons woongebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

U kunt dit melden bij de woonconsulent.

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoongemaakt. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het schoonmaken? Dan kunt u dit melden bij de woonconsulent.

Kan ik gebruik maken van de oplaadpunten in de algemene ruimte van mijn appartement?

Als u een scootmobiel of electrische fiets heeft, kunt u eventueel gebruik maken van de oplaadpunten in de algemene ruimte van uw appartement. Neem contact op met uw woonconsulent voor uitleg hoe dit werkt in uw appartement.

Waarom moet ik betalen voor het opladen van mijn scootmobiel en/of elektrische fiets?

Laadt u uw elektrische fiets of scootmobiel op in een algemene ruimte? Vraag dan aan de woonconsulent hoe dit geregeld is.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.

Kan ik de socioruimte in mijn woongebouw huren?

Als u huurder in het woongebouw bent, dan kan dat. Het gebruik van de ruimte is gratis. Wij vragen u de ruimte na gebruik schoon achter te laten. U kunt informatie krijgen bij de beheerder. Als u geen contactgegevens van de beheerder heeft, kunt u ons hiervoor bellen.

Uw vraag is niet beantwoord of u kunt de juiste informatie niet vinden? Stel hieronder uw vraag en wij beantwoorden deze zo spoedig mogelijk.

Stel een vraag