Huurachterstand? Wij proberen met u in contact te komen

Als wij uw huurbetaling niet op tijd ontvangen, dan proberen we met u in contact te komen. Dat doen we om samen met u te kijken naar een oplossing hiervoor en om te voorkomen dat uw achterstand verder oploopt. 

Uw huur moet op de 1e dag van de maand betaald zijn. Ontvangen wij uw huur niet op tijd en laat u ons ook niet weten dat het niet lukt om te betalen? Dan proberen wij na de 1e herinnering die u van ons ontvangt, contact met u op te nemen. Dat doen we op verschillende manieren: per telefoon, whatsapp, brief of e-mail. Soms komen we ook bij u thuis langs.

Veel gevraagd over Huurachterstand? Wij proberen met u in contact te komen

Hoe krijg ik inzage in mijn huurbetalingen aan SallandWonen?

Algemeen

Dit ziet u  in uw financieel overzicht. Door in te loggen op "Mijn SallandWonen" ziet alle betalingen die u gedaan heeft, en wat u nog moet betalen. 

Tijdelijke huurkorting

Algemeen

In uitzonderlijke situaties die schrijnend zijn, is het soms mogelijk om een tijdelijke huurkorting te krijgen. Is uw inkomen plotseling gedaald en kunt u geen aanspraak maken op andere regelingen? En kunt u daardoor uw huur niet meer betalen? Geef dat aan. Wij beoordelen dan wat de best passende oplossing is, mogelijk is dit een tijdelijke huurkorting.

Ik heb een huurachterstand, wat moet ik doen?

Algemeen

Wacht niet, maar neem zo snel mogelijk contact op onze incassoconsulenten.
U kunt bellen met 0572-348348, maar u kunt ook mailen naar incasso@sallandwonen.nl.

Dan zoeken we samen naar een oplossing die het beste bij u past.

Het kan zijn dat we een betalingsregeling met u afspreken of u adviseren om contact op te nemen met een hulpverlenende instantie. Zo voorkomt u vervelende aanmaningsbrieven en dure incassokosten.

Ik weet niet hoeveel geld ik elke maand heb en hoeveel geld ik elke maand moet betalen. Kan iemand mij helpen om dat uit te zoeken?

Algemeen

SallandWonen werkt samen met verschillende instanties die u daarbij goed kunnen helpen.

Woont u in de gemeente Raalte?
dan kunt u hulp vragen bij Humanitas Raalte, bereikbaar via 06 - 48 16 10 70 of via email: ta.raalte@humanitas.nl
of ga naar de website van de gemeente Raalte voor informatie over hulp bij thuisadministratie.

Woont u in de gemeente Olst-Wijhe?
dan kunt u hulp vragen bij "Financiën De Baas", bereikbaar via 0570 - 54 73 50 of via de website van Financiën De Baas.
of ga naar de website van gemeente Olst-Wijhe.

Algemeen
U kunt ook gebruik maken van de website van het Nibud  U kunt daar uw gegevens invoeren voor een persoonlijk budgetadvies.

Ik heb geldproblemen en verwacht dat ik de huur niet op tijd kan betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wacht dan niet, maar maak een afspraak met een van onze financieel huurconsulenten. Zij zijn te bereiken via 0572-348348 of incasso@sallandwonen.nl. Samen met u kijken we dan naar een oplossing.

Wellicht is een betalingsregeling of betaalafspraak de beste oplossing. Of in overleg met u brengen zij u in contact met een hulpverlenende instantie. 

Kan ik uitstel krijgen voor betaling van mijn huur?

Algemeen

Lukt het u niet om de hele huurprijs te betalen deze maand? Dan adviseren wij u om alvast om een gedeelte van de huur te betalen. Zo houdt u uw achterstand zo klein mogelijk, en bereiken wij snellen een oplossing met u. Wilt u weten of u uitstel kunt krijgen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Belt u ons dan op 0572-348348

Kan ik een betalingsregeling met jullie afspreken?

Algemeen

Ja dat is mogelijk. Dit gaat in overleg met u. Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact op met een van onze incassoconsulenten via ons telefoonnummer 0572-348348 of via e-mail: incasso@sallandwonen.nl

U kunt ook digitaal een verzoek indienen voor een betalingsregeling door in te loggen op 'Mijn SallandWonen' 

Welke deurwaarder schakelt u in als ik huurachterstand heb?

Algemeen

Wij werken samen met BJK Gerechtsdeurwaarders te Deventer, telefoonnummer 0570 665 190, e-mail info@deurwaarders.com.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

Algemeen

U kunt bellen met de deurwaarder, het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.