Leefbaarheid

Behalve om uw woning, bekommeren wij ons ook om uw woonomgeving. Wij willen dat u zich niet alleen in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Wij werken actief aan het verbeteren van de kwaliteit van leefbaarheid en veiligheid.

Veel gevraagd over Leefbaarheid

Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Algemeen

Mail uw idee naar onze woonconsulenten. Zij gaan graag met u in gesprek over uw idee.

Waar kan ik een parkeervergunning aanvragen?

Algemeen

U vraagt een parkeervergunning aan bij de gemeente.

Mag ik een clavisio sleutelkluis plaatsen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw en mijn voordeur, zodat de zorg naar binnen kan?

Algemeen

Ja, dat mag. Wel vragen we u om alleen in de voegen te boren, niet in het hout of kunststof. 

De galerij/ramen/lift/algemene ruimte van ons gebouw zijn niet goed schoongemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen en/of schoonmaken van de algemene ruimte? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit telefonisch of via mail melden bij onze

wijkbeheerders

 

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Algemeen

Neem hierover contact met ons op. We komen langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten we de graffiti zo snel mogelijk verwijderen.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Algemeen

Wij ruimen geen sneeuw.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Algemeen

Containers krijgt u niet van ons, maar van de ROVA. Neemt u contact met hen op.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Algemeen

Dat is per gemeente verschillend. Kijkt u op de website van uw gemeente hoe het is geregeld.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

Algemeen

U kunt bij de ROVA een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. 

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Algemeen

Met de invoering van de nieuwe Woningwet op 1 juli 2015 mogen wij niet meer sponsoren. We mogen wel 'bijdragen aan leefbaarheid'. Dit betekent dat wij alleen nog bijdragen aan activiteiten van bewoners die zorgen voor verbetering van de woning of de directe omgeving. De buurt-BBQ valt daar helaas niet onder. Wilt u meer informatie? Bel of mail ons dan.  

Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is ernstig vervuild. Wat kan ik doen?

Algemeen

Iedere gemeente heeft een instantie die zich bezighoudt met ernstig vervuilde woningen. De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen.

Melden kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. U kunt rechtstreeks bellen of mailen met ons.

Wanneer komen ze ons woongebouw schoonmaken?

Algemeen

Dat kunt u zien op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

Kan ik gebruik maken van de oplaadpunten in de algemene ruimte van mijn appartement?

Algemeen

Als u een scootmobiel heeft, kunt u eventueel gebruik maken van de oplaadpunten in de algemene ruimte van uw appartement. Neem contact op met onze voor uitleg hoe dit werkt in uw appartement.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Algemeen

Spreek elkaar hierop aan. U bent samen verantwoordelijk dat uw gebouw netjes blijft. Heeft dit niet het gewenste effect, neemt u dan contact met onze

wijkbeheerders

Ik wil een scootmobiel kopen, waar moet ik rekening mee houden?

Algemeen

Als u een scootmobiel heeft, wilt u deze natuurlijk kunnen stallen en opladen. Daarom is het slim om te kijken of hier wel ruimte voor is. Vanwege veiligheidseisen van de brandweer, mag uw scootmobiel niet altijd op de galerij of de gemeenschappelijke ruimte staan. Ook is er niet altijd een oplaadpunt.