Heeft u een elektrastoring?
Controleer eerst of het een storing bij Enexis betreft:
Kijk op uw slimme elektrameter: geeft deze geen cijfers weer? Dan is er een storing bij Enexis. U kunt de storing melden op Enexis.nl. Als de storing bekend is, kunt u nalezen wanneer Enexis verwacht deze opgelost te hebben.
Nog wel stroom op de meter, maar niet op andere plekken in uw woning?
Doe dan eerst een 'stekkerproef' om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:
- Haal de stekkers van al uw apparatuur (zoals: koffiezetapparaat, wasmachine) uit de stopcontacten
- Zet alle lampen uit.
- Schakel daarna de groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast weer in.
- Stop daarna alle stekkers van uw apparatuur één voor één terug in de stopcontacten.
- Valt de stroom uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet?
Dan heeft u de oorzaak gevonden! Dit apparaat veroorzaakt waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het apparaat is dan de oplossing!
Stekkerproef gedaan? Maar valt de stroom toch nog uit?
En heeft u ook gekeken of er niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten zijn?
Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
Bel ons dan. Of dien online een reparatieverzoek in via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' op onze website.
Let op: blijkt dat de storing tóch door uzelf of uw eigen apparaten zijn veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.