Reparatieverzoek

Is er iets stuk in uw woning?
In het Onderhouds-ABC leest u welke reparaties u zelf moet oppakken. Staat het er niet bij? Bijvoorbeeld omdat u in een flexwoning woont? Dan kunt u het aan ons vragen.

Heeft u een storing aan een van de technische systemen in uw woning?
Bekijk dan eerst of u het zelf snel kunt oplossen. Vaak lukt het door het systeem te resetten of met de ‘stekkerproef’. Wat en hoe u dat kunt doen, leggen we gericht uit op een van de volgende pagina’s op deze website bij:

Is het niet gelukt om zelf op te lossen?
Dan mag u voor sommige storingen of defecten een van onze vaste onderhoudspartners direct zelf bellen, zonder tussenkomst van ons. Dat hebben we zo afgesproken met hen, wel zo makkelijk voor u.

In dit overzicht ziet u voor welke onderhoudsklachten u welk bedrijf zelf mag bellen.

  • Storing aan het verwarmingssysteem
    (cv-ketel of warmtepomp)
    Installatie Techniek Raalte (ITR) (24 uur per dag bereikbaar)
    0572 - 35 32 25
  • Verstopping van riool en afvoeren (ook dakgoten)                              
    Van Riel (24 uur per dag bereikbaar)
    0570 - 53 14 07
  • Storing aan warmte-voorzieningen via Cogas
    Cogas Duurzaam B.V. (24 uur per dag bereikbaar)
    0546 - 83 66 66
  • Glasschade
    (alleen voor deelnemers glasverzekering)
    De Glaslijn (24 uur per dag bereikbaar)
    0800 – 02 05 050
    schade online melden
  • Problemen met 3-puntssluiting in draaiende kunststof kozijnen (ramen en deuren en bijbehorend hang- en sluitwerk
    SKK-servicedienst (24 uur per dag bereikbaar)
    038 - 20 22 291
  • Zonnestroom-/zonnepaneleninstallatie
    Wocozon (klantenservice@wocozon.nl)
    085 - 74 41 058
  • Deur dichtgevallen en sleutel binnen? (Buiten kantoortijden en kosten eigen rekening)
    Kluizen en sloten 
    074 – 24 25 924 óf 06 – 54 91 82 64

Voor alle andere reparatieverzoeken kunt u gemakkelijk via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' zelf een reparatieverzoek indienen. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hierbij kunt u zelf direct een afspraak inplannen met onze vakman, op een tijdstip wanneer u het beste uitkomt. Bellen kan natuurlijk ook op nummer: 0572-348 348. Maar let dan wel op onze kantooruren. 

Let op:
Schade en aansprakelijkheid
Het is belangrijk dat u ontstane of dreigende schade en problemen aan de woning direct aan ons meldt. Daarmee voorkomt u dat eventuele schade die ontstaat door het te laat melden van het probleem voor uw rekening komt.

Zijn de beschadigingen ontstaan door opzet, nalatigheid, verwaarlozing of onjuist gebruik? Dan zijn de kosten voor reparatie voor u.

Gevolgschade
SallandWonen is niet aansprakelijk voor schade die u persoonlijk veroorzaakt heeft of voor schade aan zaken die van u zijn als gevolg van onderhoudsklachten aan de woning. Belangrijk is dat u een goede inboedelverzekering op gebruikelijke voorwaarden afsluit. Voor schade die valt onder de door u afgesloten verzekering vraagt kunt u uw verzekeraar vragen om een vergoeding uit te keren.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Er is iets stuk in mijn huis. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

1. meldt dit op de website via via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' 
2. of bel ons via 0572-348348.  

Wat gebeurd er dan?
3. SallandWonen komt bij u om de reparatie te doen. U maakt hiervoor direct een afspraak.
4. Komt een ander bedrijf de reparatie doen? Dan neemt het bedrijf contact op met u
om een afspraak te maken wanneer ze kunnen komen. 

Ik ben mijn sleutel kwijt, ik kan mijn woning niet in. Wat kan ik doen?

Algemeen

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen.

Tijdens kantoortijden
Tijdens onze kantoortijden kunt u hiervoor contact met ons opnemen. Wij kijken of we dan een vakman naar uw woning kunnen sturen om deze voor u te openen. Hiervoor brengen wij wel kosten in rekening, namelijk EUR 90,--.

Buiten kantoortijden
Buiten kantoortijd kunt u bellen met Kluizen en Sloten, telefoonnummer 074 - 24 23 924 of 06 - 54 91 82 64. Zij komen om de deur van uw woning te openen. Deze kosten zijn voor u, en moeten direct afgerekend worden.  Dit kan contant of via een PIN-betaling. De hoogte van het bedrag kan per situatie verschillen. Kan de deur alleen geopend worden door het slot te vervangen? Dan zijn deze kosten ook voor u.

Er ontbreken sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

Algemeen

Alle sleutels op raamboompjes zijn hetzelfde. U heeft aan 1 sleutel dus genoeg. Is er geen enkele sleutel? Dan kunt u deze bij ons bestellen via een reparatieverzoek. Een reparatieverzoek kunt u indienen via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' op onze website of bel ons op 0572-348348.

Ik heb een probleem met mijn buitenkraan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Een buitenkraan is vaak overgenomen van de vorige huurder. Als u een probleem heeft met de buitenkraan moet u zelf voor een oplossing zorgen.

Voorkom schade en kosten door uw buitenkraan op tijd af te sluiten voor de vorstperiode. 

Ik wil graag een klus gedaan hebben, wat niet onder het onderhoud van SallandWonen valt. Waar kan ik terecht?

Algemeen

U kunt informeren bij de uw gemeente. Er is een vrijwilligersdienst die u misschien kan helpen:

Gemeente Olst-Wijhe:
Vrijwillige hulpdienst Ut Huus Olst-Wijhe, 0570-563600, www.uthuus.nl

Gemeente Raalte:
Algemene Hulpdienst: 06 – 5885 1935 (kantoor Raalte) of 06 – 3035 1940 (kantoor Heeten) www.hulpdienstraalte.nl

Hoe voorkom ik een bevroren waterleiding

Algemeen

Bij vorst kunnen leidingen naar de buitenkraan bevriezen of zelfs scheuren. Dit kan veel schade veroorzaken. Hoe voorkomt u een bevroren waterleiding?

  1. Draai de afsluitkraan in huis dicht
  2. Tap de aftapkraan van de buitenkraan open
  3. Tap het water af (dit loopt uit de aftapkraan) en vang dit op in een emmer
  4. Draai hierna de buitenkraan open om vacuum uit de aftapkraan te doorbreken
    (doe dit altijd voor de zekerheid, het kan zijn dat er nog water zit in de buitenkraan, op deze manier is dit gegarandeerd er uit gelopen).
  5. Draai de buitenkraan weer dicht
  6. Draai de aftapkraan van de buitenkraan dicht
  7. Uw buitenkraan is volledig afgesloten van water en kan niet meer bevriezen

Mijn draadloze deurbel werkt niet meer. Wat nu?

Algemeen

Het niet werken van de deurbel kan veroorzaakt zijn door een stroomstoring, of een lege batterij. In beide gevallen moet de drukker opnieuw gekoppeld worden met de ontvanger. Dat doet u als volgt:

  • Steek de ontvanger in het stopcontact, en vervang de batterij in de drukknop
  • Op de ontvanger staat een tandwiel afgebeeld. Druk hier op, totdat onderaan de ontvanger een klein lampje gaat branden
  • druk nu op de drukker. U hoort nu een beltoon. De bel is nu gekoppeld.