Reparatieverzoek

Huurdersonderhoud en onderhoud door SallandWonen
Als huurder bent u wettelijk verantwoordelijk voor het ‘klein dagelijks onderhoud’ aan uw woning. De kosten hiervan moet u zelf betalen. We hebben gemerkt dat veel huurders blij zijn als zij voor bepaalde kleine onderhoudsklusjes, ons kunnen vragen om dit op te lossen. Die mogelijkheid bieden we!

Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van een douchekop of het repareren van kranen of sloten die door slijtage niet meer goed werken. Als huurder van SallandWonen hoeft u voor deze aanvullende service niet te betalen, maar u krijgt die gratis van ons aangeboden. Ook kunt u contact met ons opnemen als

- De centrale verwarming het niet doet
- De elektrische deuren van uw woongebouw niet meer open gaan
- De lift het niet meer doet

 Schade en aansprakelijkheid
Het is belangrijk dat u ontstane of dreigende schade en problemen aan de woning direct aan ons meldt. Daarmee voorkomt u dat eventuele schade die ontstaat door het te laat melden van het probleem voor uw rekening komt.

Zijn de beschadigingen ontstaan door opzet, nalatigheid, verwaarlozing of onjuist gebruik?
Dan zijn de kosten voor reparatie voor u.

Gevolgschade
SallandWonen is niet aansprakelijk voor schade die u persoonlijk veroorzaakt heeft of voor schade aan zaken die van u zijn als gevolg van onderhoudsklachten aan de woning. Belangrijk is dat u een goede inboedelverzekering op gebruikelijke voorwaarden afsluit. Voor schade die valt onder de door u afgesloten verzekering vraagt kunt u uw verzekeraar vragen om een vergoeding uit te keren.

Wat kunt u doen als er iets stuk is in uw huis?
1. meld dit op de website via via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' 
2. of bel ons via 0572- 348 348.  
3. SallandWonen komt bij u om de reparatie te doen. U maakt hiervoor direct een afspraak.
4. Komt een ander bedrijf de reparatie doen? Dan neemt het bedrijf contact op met u om een afspraak te maken wanneer ze kunnen komen. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Er is iets stuk in mijn huis. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

1. meldt dit op de website via via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' 
2. of bel ons via 0572- 348 348.  

Wat gebeurd er dan?
3. SallandWonen komt bij u om de reparatie te doen. U maakt hiervoor direct een afspraak.
4. Komt een ander bedrijf de reparatie doen? Dan neemt het bedrijf contact op met u
om een afspraak te maken wanneer ze kunnen komen. 

Ik ben mijn sleutel kwijt, ik kan mijn woning niet in. Wat kan ik doen?

Algemeen

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen.

Tijdens kantoortijden
Tijdens onze kantoortijden kunt u hiervoor contact met ons opnemen. Wij kijken of we dan een vakman naar uw woning kunnen sturen om deze voor u te openen. Hiervoor brengen wij wel kosten in rekening, namelijk EUR 90,--.

Buiten kantoortijden
Buiten kantoortijd kunt u bellen met Kluizen en Sloten, telefoonnummer 074 - 24 23 924 of 06 - 54 91 82 64. Zij komen om de deur van uw woning te openen. Deze kosten zijn voor u, en moeten direct afgerekend worden.  Dit kan contant of via een PIN-betaling. De hoogte van het bedrag kan per situatie verschillen. Kan de deur alleen geopend worden door het slot te vervangen? Dan zijn deze kosten ook voor u.

Er ontbreken sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

Algemeen

Alle sleutels op raamboompjes zijn hetzelfde. U heeft aan 1 sleutel dus genoeg. Is er geen enkele sleutel? Dan kunt u deze bij ons bestellen via een reparatieverzoek. Een reparatieverzoek kunt u indienen via de direct regelen knop: 'Reparatieverzoek indienen' op onze website of bel ons op 0572- 348 348.

Ik heb een probleem met mijn buitenkraan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Een buitenkraan is vaak overgenomen van de vorige huurder. Als u een probleem heeft met de buitenkraan moet u zelf voor een oplossing zorgen.

Voorkom schade en kosten door uw buitenkraan op tijd af te sluiten voor de vorstperiode. 

Ik wil graag een klus gedaan hebben, wat niet onder het onderhoud van SallandWonen valt. Waar kan ik terecht?

Algemeen

U kunt informeren bij de uw gemeente. Er is een vrijwilligersdienst die u misschien kan helpen:

Gemeente Olst-Wijhe:
Vrijwillige hulpdienst Ut Huus Olst-Wijhe, 0570-563600, www.uthuus.nl

Gemeente Raalte:
Algemene Hulpdienst: 0572-355000 (kantoor Raalte) of 0572-382502 (kantoor Heeten) www.hulpdienstraalte.nl

Hoe voorkom ik een bevroren waterleiding

Algemeen

Bij vorst kunnen leidingen naar de buitenkraan bevriezen of zelfs scheuren. Dit kan veel schade veroorzaken. Hoe voorkomt u een bevroren waterleiding?

  1. Draai de afsluitkraan in huis dicht
  2. Tap de aftapkraan van de buitenkraan open
  3. Tap het water af (dit loopt uit de aftapkraan) en vang dit op in een emmer
  4. Draai hierna de buitenkraan open om vacuum uit de aftapkraan te doorbreken
    (doe dit altijd voor de zekerheid, het kan zijn dat er nog water zit in de buitenkraan, op deze manier is dit gegarandeerd er uit gelopen).
  5. Draai de buitenkraan weer dicht
  6. Draai de aftapkraan van de buitenkraan dicht
  7. Uw buitenkraan is volledig afgesloten van water en kan niet meer bevriezen